1. ALGEMEEN
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen House of Bellezza en de cliënt waarop de House of Bellezza deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. INSPANNINGEN HOUSE OF BELLEZZA
House of Bellezza zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. House of Bellezza zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. AFSPRAKEN
3.1: De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan House of Bellezza te melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag House of Bellezza het 50% van het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Bij een behandeling met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht.
3.2: Indien de cliënt tot maximaal vijftien minuten later dan de afgesproken tijd aankomt, House of Bellezza mag de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd verschijnt mag House of Bellezza de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.
3.3: De cliënt dient op elke afspraak, met een goed gereinigde huid, wimpers en volledig zonder make-up te verschijnen. Het niet opvolgen van deze voorschriften kan resulteren in extra kosten, geen garantie of het weigeren van een behandeling. Indien de behandeling geweigerd wordt mag House of Bellezza het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.
3.4: Kinderen en huisdieren zijn niet toegestaan om hygiëne, veiligheid en concentratie te waarborgen.
3.5: Wanneer meubilair, producten of apparatuur door de klant beschadigd word, heeft House of Bellezza het recht een schadevergoeding te eisen.
3.6: House of Bellezza moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Op uitzondering van overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. BETALING
4.1: House of Bellezza vermeldt alle prijzen van de behandelingen. De gemelde prijzen zijn exclusief btw.
4.2: House of Bellezza vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar op Social media of website.
4.3: Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven tijd en/of zolang de voorraad strekt.
4.4: De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen. Dit kan contant of via Tikkie.
4.5: Wanneer een betaling voor behandeling(en) en/of product(en) niet voldaan word heeft House of Bellezza het recht een incassobureau in te schakelen. Dit geld ook voor afspraken te laat zijn geannuleerd en no-shows.
4.6: Op cadeaubonnen word geen restitutie verleend.
5. TERUG BETALING
Uw afspraak omvat de kosten van de tijd, producten en overige kosten die noodzakelijk zijn voor uw behandeling. House of Bellezza geeft geen geld terug om wat voor reden dan ook. Indien u niet tevreden bent over een behandeling dan kunt u een beroep doen op de garantie (zie artikel 11).
6. PERSOONSGEGEVENS & PRIVACY
De cliënt voorziet House of Bellezza vóór de eerste behandeling van alle gegevens, welke noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. House of Bellezza neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt niet op in een geautomatiseerd systeem en behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. House of Bellezza zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.
7. GEHEIMHOUDING
House of Bellezza is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, House of Bellezza verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. AANSPRAKELIJKHEID
House of Bellezza is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat er is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. House of Bellezza is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen salon.
9. BESCHADIGING & DIEFSTAL
House of Bellezza heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. House of Bellezza meldt diefstal altijd bij de politie.
10. BEHOORLIJK GEDRAG
De cliënt behoort zich tijdens de afspraak te gedragen volgens algemene aanvaarde normen. Indien de cliënt na waarschuwing onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de House of Bellezza het recht de cliënt verdere afspraken te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
11. GARANTIE
11.1: House of Bellezza geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt andere producten dan door de beautystylist geadviseerde producten heeft gebruikt.
• De cliënt aftercare producten gebruikt welke niet bij House of Bellezza zijn aangeschaft.
• De cliënt aftercare instructies niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies van de beautystyliste om medische hulp te zoeken niet binnen drie werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt niet binnen de garantieperiode kan/wil langkomen zodat House of Bellezza het probleem kan beoordelen.
• Wegens de garanties gebruikt House of Bellezza alleen eigen materialen en vult geen werk van andere styliste op.
11.2: Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht voorafgaand aan de behandeling middels het intakeformulier. Cliënt begrijpt dat een allergische reactie ten alle tijden kan voorkomen en kan House of Bellezza hier niet verantwoordelijk voor stellen.
12. RESULTAAT
Indien House of Bellezza een voorbeeld toont van een behandeling dan geldt dit slechts als aanduiding. Het resultaat van de behandeling hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het resultaat is altijd afhankelijk van uw eigen natuurlijke wimpers/ wenkbrauwen.
13. RECHT
Op elke overeenkomst tussen de House of Bellezza en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.